МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ ТА ДЕРЖАВНА МІГРАЦІЙНА СЛУЖБА – НАЙБІЛЬШІ ПОРУШНИКИ ЗАКОНУ ПРО АДМІНПОСЛУГИ: ЕКСПЕРТИ Друк
Написав Administrator   
Четвер, 03 жовтня 2013, 08:43

Кожен третій отримувач адміністративних послуг в Україні вважає систему надання таких послуг неефективною – нормативні документи, що регулюють цю сферу незрозумілі і часто протирічать один одному, процедури заплутані, а умови в центрах надання послуг залишають бажати кращого. Про це заявили учасники прес-конференції, присвяченої аналізу надання адміністративних послуг в Міністерстві внутрішніх справ та Державній міграційній службі 2 жовтня.

Кожен третій отримувач адміністративних послуг в Україні вважає систему надання таких послуг неефективною – нормативні документи, що регулюють цю сферу незрозумілі і часто протирічать один одному, процедури заплутані, а умови в центрах надання послуг залишають бажати кращого. Про це заявили учасники прес-конференції, присвяченої аналізу надання адміністративних послуг в Міністерстві внутрішніх справ та Державній міграційній службі 2 жовтня.В рамках спільного дослідження Асоціації українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів та Харківського інституту соціальних досліджень було проведене опитування отримувачів адмінпослуг та аналіз законодавства в цій сфері. «Опитування показало, що до найбільших перешкод отримання послуг респонденти віднесли довжелезні, подвійні-потрійні черги (37,7%), складність та заплутаність процедур (27,8%), відсутність мінімального комфорту в зонах очікування (27,9%), труднощі з пошуком достовірної, оновленої інформації про процедуру, платежі, контакти фахівців (20,7%). А 12% опитаних вважають, що давання хабара є й найбільш ефективним шляхом отримання адміністративної послуги», – розповіла експерт ХІСД Марія Колоколова.


За словами учасників прес-конференції, значна частина суспільства вже традиційно сприймає адміністративні послуги як примусово нав’язану та узаконену систему поборів. Володимир Батчаєв, експерт Асоціації УМДПЛ зокрема зазначає: «Існуюча схема обслуговування громадян в МВС та ДМС фактично перебуває поза межами законодавчого регулювання, що створює сприятливе підґрунтя для різного роду зловживань та маніпуляцій. Неадаптовані до вимог державних законів відомчі акти не мають запобіжників від корупції, бюрократичної байдужості та халатності посадовців. Непрозорість процедури отримання, залучення до надання послуг комерційних структур-посередників, зокрема державного підприємства «Документ», запровадження супутніх платних послуг, відсутність контролю за якістю їх надання перетворили українську міліцію з органу захисту прав споживачів адміністративних послуг на одного з найбільших порушників у цій сфері. Крім того Кабміном визначений лише перелік платних послуг ДМС, при цьому уряд залишив без уваги не менш важливу сферу надання міграційною службою безоплатних послуг, тому усі послуги автоматично сприймаються як такі, за які варто заплатити».

За словами експерта Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради з прав людини Сергія Швеця, послуги, що надає міліція громадської безпеки, а вони стосуються зокрема оформлення власності на зброю, взагалі знаходяться поза правовим полем. «Згідно закону про адміністративні послуги його дія не поширюється на оформлення власності на предмети, обіг яких потребує додаткових дозволів – мисливська зброя, інша вогнепальна чи холодна зброя. Держава має у найкоротші строки виправити ці та багато інших недоліків в законодавстві про адмінпослуги», – наголошує експерт.

Під час прес-конференції було презентовано збірник «Адміністративні послуги ДМС та МВС: аналіз правових засад надання та результати соціологічного дослідження». Видання підготовлене експертами Асоціації УМДПЛ та Харківського інституту соціальних досліджень за фінансової підтримки Європейського Союзу.


Останнє оновлення на Четвер, 03 жовтня 2013, 08:54